Bac 2020: NE održavanju usmenog testa iz Francuske!

Francuska unija srednjoškoalca je naš prijatelj i snažno stojimo uz njih. Takođe podržavamo svaki zajednički napor srednjoškolaca i nastavnika, pa da tako i pozivamo sve da pročitaju ceo tekst i potpišu peticiju i tako pomognu.

Za otkazivanje usmenog ispita za francuski jezik 2020:

Učitelji Pisma i žrtvovana generacija

Saznali smo jutros, u nizu najava ministra za nacionalno obrazovanje, da će stručne, tehnološke i opšte diplome biti potvrđene beleškama kontinuiranog ocenjivanja. Jedini izuzetak od ovog pravila: usmeni ispiti francuskog studija za opšte i tehnološke prve učenike.

Ako možemo pozdraviti samo ministrovu tešku odluku koja se tiče terminala, uzimajući u obzir nesigurnosti u vezi sa nastavom nastave, održavanje usmenog ispita na francuskom jeziku čini se istovremeno neskladnim, nepravednim i opasnim.

Apsolutno se slažemo sa ministrovom idejom da ocene izdate tokom zatvora ne bi trebalo uzimati u obzir za ispitivanje, naša uobičajena pretpostavka je da bi bilo nepošteno procjenjivati studente o radu koji se obavlja u veoma promjenjivim uslovima, zavisno od porodičnog okruženja, životnih uslova, raspoložive informatičke opreme itd. Međutim, održavanjem usmenog testa sa veoma teškim programom, da li to svodi na procenu dela delimično izvedenog na daljinu, tokom zatočenja? Pojednostavljenje nekoliko tekstova (dvanaest za tehnološke puteve, petnaest za opšti) ne može rešiti problem, jer francuska verzija 2020. takođe sadrži značajan test iz gramatike i usmeni intervju o kompletnom delu čiji pristup ne može da improvizuje. Nekoliko nedelja predavanja na koje ministar čini se da računaju u maju ili junu, planirani mostovima i poteškoćama učenika – naročito onih koji su najranjiviji od njih – da se brzo ponovo zaustave u stremi, takođe neće biti dovoljno. Ako uzmemo u obzir da studenti mogu „spontano“ izvesti književne kritike dela koje su sami pročitali kod kuće, prateći ih izdaleka tokom zatočeništva, a zatim u hitnoj učionici, govorni francuski se pretvara u sobu za registraciju društvenih nejednakosti. To u stvari znači uvažavanje učenika koji za večerom čuju roditelje kako razgovaraju o romanima književne sezone i kažnjavanja onih koji kod kuće jedva čuju literaturu.

Iz razloga koji su upravo navedeni, održavanje francuskog usmenog testa je nepravedno. Ali možemo takođe dodati da su studenti prve godine sesije 2019/2020 sada „žrtvovana generacija“, kao što ove godine predstavlja, za njih, razlike u odnosu na ono što su znali njihovi prethodnici. Bili su suočeni sa promenom programa u svim disciplinama i potrebnim obrazovnim pokušajem i greškama koje su povezane sa tim; u novim događajima, E3C, koji su se ponekad odvijali u vrlo užurbanim uslovima; i oni su jedini studenti koji se na ovoj godini suočavaju sa testom baccalaureate, u kontekstu koji izaziva anksioznost.

Prigovoriće se da je jedini način da se studenti na poslu zadrže u ovoj izuzetnoj situaciji mogućnost završnog testa. Ali, ako je ovo obrazloženje validno na francuskom, zašto to nije za ostale discipline? Zar ne možemo da izmislimo druge podsticaje do 4. jula, kao što smo to učinili u posljednjoj godini najavom da je prisustvo uzelo u obzir? Da li to već postoji, jer Parcoursup arhivira premijere i njihove ocene? I nije li ovo prilika da o delima i literaturi razgovaramo drugačije nego u gužvi?

Konačno, možemo se bojati samo zdravstvenih posledica ovih usmenih testova, za hiljade dotičnih nastavnika književnosti, kao i za 500.000 prvašića i njihovih porodica: da li se zaista nadamo da ćemo organizovati dvadeset minuta licem u lice sa izražajnim čitanjem, prenosom testa izveštaji, nekoliko nedelja ili čak nekoliko dana nakon dekonfiniranja, pod uslovima koji garantuju sigurnost ispitivača i kandidata? Da li im treba posvetiti testove i maske, kada nema garancije da će ih biti dovoljno na drugom mestu? U najboljem slučaju, ovo izgleda iluzorno, da ne kažem neodgovorno.

Stoga tražimo od ministra da odustane od ovih testova i da ih sada objavi kako ne bi dopustili da se nesigurnost i anksioznost nastavnika, učenika i njihovih porodica nastave.

Originalni tekst kao i samu peticiju možete pronaći ovde.