Zbog toga je Unija srednjoškolaca Srbije (UNSS) u saradnji sa Građanskim inicijativa i ostalim organizacijama iz mreže, sprovela kvalitativnu i kvantitavnu analizu o radu ovih timova.
Analiza pred vama upravo je pokazala potrebu za većim uključivanjem učenika i učenica u rad školskih timova kroz postojeći mehanizam učeničkih parlamenata, ali i kroz druge načine koji bi omogućili ostvarenje osnovnog prava mladih da se kroz samoorganizovanje i
udruživanje aktivno uključe u kreiranje sopstvenog prostora i razvoja podsticajne sredine.
Zaključke i nalaze ove analize ne treba sagledavati kao strogo kritički osvrte ili izdvajanje i isticanje negativnih praksi, već ukazivanje na kolektivnu potrebu za poboljšanjem i specifične (dobre) slučajeve na terenu. Na preporuke koje su proizašle iz rezultata bi trebalo gledati kao na dobru nameru da se za približno 250,000 srednjoškolaca u Republici Srbiji kreira bezbednije i bezbrižnije okruženje za razvoj i rast.
Analizu možete preuzeti klikom na dugme ispod:
Publikacija je nastala uz podršku projekta „Za aktivno civilno društvo zajedno – ACT“ ima za cilj stvaranje aktivnog civilnog društva u kojem su građani i građanke više uključeni/e u procese donošenja odluka, posebno na lokalnom nivou. Švajcarska vlada je preko Švajcarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) podržala ACT projekat koji sprovodi Švajcarska nevladina organizacija HELVETAS Sviss Intercooperation i Građanske inicijative, udruženje građana za demokratiju i građansko obrazovanje.