Primeri dobrih praksi
- Komunikacija (UP, učenici, autoriteti…)
- Primeri dobrih praksi za komunikaciju:
- govornici
- figure autoriteta
- lideri grupa
- drugi srednjoškolci – prijatelji
- parlamenti
- Za koga?
- srednjoškolce
- ljude sa problemima u komunikaciji
- domovi za nezbrinutu decu
- decu ometenu u razvoju
- Cilj:
- podizanje samopouzdanja
- iskazivanje sopstvenih mišljenja
- bolja komunikacija sa ljudima ( u državnim (obrazovnim) ustanovama )
- podizanje nivoa aktivizma
- Šta su dobri primeri komunikacije?
- radionice
- javni nastup
- debate/diskusije (iskazivanje svojih stavova/mišljenja)
- Primer dobre prakse:
Intervjuisali smo jednog dečka koji je došao iz doma za nezbrinutu decu i on je imao da nam kaže: “Upisao sam srednju školu, razredni starešina je spomenuo učenički parlament i pitao sam ga za objašnjenje šta je to? On mi je rekao da će me ubaciti u parlament da vidim šta je to i svidelo mi se. Polako sam počeo da se aktiviram vezano za parlament i ljudi su počeli da me primećuju. Pozvali su me na jedan od svojih događaja i prihvatio sam poziv. Tamo sam došao potpuno izgubljen i bilo mi je jako čudno što su me svi lepo dočekali. Svi su me pitali odakle sam, i oklevao sam da odgovorim. Posle drugog dana događaja, polako sam krenuo da se prilagođavam i da ulazim u konverzaciju sa ostalim učesnicima. Pre toga sam bio povučena i asocijalna osoba. Od tog dana mi se život skroz promenio.”
ZAKLJUČAK:
- Bolja komunikacija je ostvarena prisustvovanjem na događaju.
- Bolja komunikacija je ostvarena tokom konverzacije sa drugim učesnicima.
- Uključivanje u aktivizam je služilo kao dobra praksa u komunikaciji.
- Motivacija za UP
- Primeri dobrih praksi za motivaciju UP:
- figure autoriteta
- predsednik UP
- lokalni tim i lokalni koordinator (ako u datoj opštini postoje)
- motivatori
- lideri
- Za koga?
- srednjoškolce
- prosvetne radnike
- predsednika UP
- Cilj:
- porast omladinskog aktivizma/aktivizma mladih
- veće interesovanje ljudi za promene obrazovnog sistema
- veći broj mladih, ali aktivnih ljudi
- Šta su dobri primeri motivacije UP?
- redovno organizovanje događaja
- dobra komunikacija (sa predsednikom UP, figurama autoriteta…)
- podrška (profesora, direktora, učenika…)
- Na koji način se podstiče bolji rad UP?
- Radionice specifično dizajnirane za rad parlamenata
- Rad na boljem povezivanju UP sa učenicima van UP
- Aktivacija i rad na zainteresovanosti članova UP u veće i značajnije projekte vezane za aktivizam
- Primer dobre prakse za motivaciju:
U parlament sam ušao zbog društva da bi izlazili sa časova. Sve do trenutka kada mi je koordinatorka UP predložila da se kandidujem za predsednika UP-a. Prihvatio sam ponudu. Prijavio sam se i izabran sam za predsednika. Posle 3 meseca u školu je stigao mejl za poziv na Generalnu skupštinu i profesorka me je obavestila i pitala da li želim da prisustvujem događaju. Prihvatio sam poziv i otišao sam u potpuno nepoznatu situaciju. Upoznao sam ljude s kojima sam se zbližio i ostao u kontaktu. Posle određenog vremena, pozvan sam na sledeći događaj i tada shvatam da zapravo mogu da uspem u aktivizmu za mlade. Počeo sam redovno da prisustvujem događajima i da radim sve više i više za sebe i svoju lokalnu zajednicu. Posle nekog vremena provedenog u Uniji srednjoškolaca/ki Srbije, napisao sam svoj prvi projekat. Zbog prevelikih obaveza u školi, svoje predsedničko mesto ostavljam drugoj osobi koju sam uputio u rad parlamenta i kako da nastavi da radi onoliko, a čak i više nego što sam ja. Sledeći korak je prijava za lokalnog koordinatora i širenje područja mog rada; rada na većim projektima i novim iskustvima.
ZAKLJUČAK:
- Uključivanje u učenički parlament je pomogao razvoju u omladinskom aktivizmu.
- Motivacija je dobijena iz dobre komunikacije i odnosa sa drugim učenicima.
- Interesovanje i uključenost u aktivizam je podstaknuto od strane podrške dobijene od profesora, drugih učenika i članova UP.