Kako se otarasiti stresa?

Kada pričamo o stresu, možemo reći da je on postao svakodnevnica prosečnog čoveka u 21. veku. Na neke on utiče pozitivno, odnosno neki ljudi rade bolje pod stresom, dok većina ima poteškoće da se izbori sa njim, što utiče negativno na njihovo, kako mentalno, tako i fizičko zdravlje.
Stres može dovesti do učestalih napada panike, kao i do smanjenja produktivnosti, neregularnog spavanja, depresije, anksioznosti, srčanih problema,… Ovaj tekst će ti pomoći kako da se otarasiš stresa, ili barem da smanjiš uticaj stresa na tvoj svakodnevni život!

  1. Meditacija
    Meditacija je jedan vid umanjivanja stresa, ali problem kod nje jeste to što je kratkoročna, dok je njena prednost to što je pouzdana i dugoročna opcija. Kod meditacije, mi se usresređujemo na ono što se trenutno dešava oko nas i sva naša čula se izoštravaju, što sprečava um da razmišlja o nečemu što se desilo, odnosno izvoru tog stresa. Iako je potrebno vežbati meditaciju, odnosno prvog puta, neće biti u potpunosti delotvorna, ona vremenom, može napraviti razliku u tvom životu.
  2. Duboko disanje
    U većini slučajeva ukoliko se fokusiramo na naše disanje, i ako ga stabilizujemo, mi ćemo se smiriti i jedan deo stresa će nestati. Tehnika dubokog disanja, koja se može pronaći u jogi, može smiriti naše telo i mozak u roku od nekoliko minuta. Najjednostavnija vežba dubokog disanja jeste ta gde je izdah, koji je kroz nos, duži od uzdaha kroz usta.
  3. Slušanje muzike
    Slušanje muzike je posebno efektivno kada se nalazimo u situacijama gde smo preopterećeni ili kada je jednostavno potrebno da pauziramo sa poslom ili školom. U tim pauzama, slušanje muzike stvara veći osećaj relaksacije. Nije neophodno da je ta muzika naslovljena relaksirajućom, potrebno je samo da se osećaš opušteno i srećno, da li je to tvoj omiljeni pop, džez ili metal izvođač, to je na tebi!
  4. Zagrljaj
    Tokom fizičkog dodira, posebno zagrljaja, oslobađa se oksitocin, koji je povezan sa višim nivoima sreće i nižim nivoima stresa. Možda je ovaj vid oslobađanja stresa najjednostavniji i najlepši, s obzirom na to da zahteva samo jedan zagrljaj od osobe koju volite.
  5. Spavanje
    Iako stres dovodi do nesanice, nesanica takođe dovodi do stresa. Ovo je neprekidni lanac, koji nam pokazuje koliko je zapravo važno tih 8 preporučenih sati sna svakog dana.
  6. Razgovor sa prijateljem
    Ovaj vid smanjenja stresa je posebno bitan, kada jednostavno želimo da pobegnemo od trenutnih problema i obaveza koje nam stvaraju velike doze stresa. Prijatelj će ti pomoći da sve svoje misli sortiraš na jednom mestu, ali bitnije od toga, on je u tom trenutku tu, kao bezbedan glas koji će to reći da će sve biti u redu, i koji će ti vratiti mir u glavi.
  7. Razgovor sa stručnom osobom
    Na kraju krajeva, ukoliko razgovor sa prijateljem, i prethodni saveti nisu dovoljno efikasni, nije strašno ukoliko potražiš stručnu pomoć, s kojom ćeš popričati o razlozima stresa, i sa kojom ćeš doći do samog korena svojih emocija.