Скочи на садржај

O početku školske godine

Unija srednjoškolaca je realizovala upitnik za srednjoškolce vezan za početak nove školske godine. Za tri dana je učestvovalo 776 mladih od kojih je preko 60% van Beograda. 

Negde i očekivano, preko 67% srednjoškolaca se najviše sviđa “normalni” model nastave, odnosno uživo i zato nas donekle i raduje zato što će školska godina početi prema hibridnom modelu nastave.

Графикон одговора у Упитницима. Наслов питања: Ocenom 1-5 označi koliko ti se koji model pohađanja škole sviđa.. Број одговора: .

Sa druge strane, kao organizacija koja brine o najboljem interesu srednjoškolaca moramo nekoliko stvari naglasiti: 

  • Ne treba praviti grupe tako da svaki se ide u školu svaki drugi dan. 

Učenici nemaju osećaj kontinuiteta u radu prilikom ovog formata nastave, niti imaju osećaj da uče dovoljno. Predlažemo da se u školu ide svake druge nedelje, umesto svakog drugog dana i da se dozvoli ocenjivanje svake nedelje, ne samo ove koje idu u školu, bašt zbog anksioznosti koju izaziva nekoliko odgovoaranja koja su im napakovana u jednom danu. 

  • Bilo bi dobro da su maske obavezne za nošenje tokom časova i tokom odmora između istih. 

Do sada je bila praksa da učenici mogu da skinu masku čim sednu u klupe ili pak da mogu da je skinu kada izađu u hodnik na odmor. Smatramo da ovo nipošto ne bi smelo da bude praksa, jer kako onda učenicima pokazujemo da brinemo o njima, a i na kraju kakav je njihov učinak?! Posebno imajući u vidu povećavanje brojki obolelih od COVID-19 u poslednjem periodu. 

U tom smislu, Unija predlaže da se časovi skrate na 30 minuta, umesto standardnih 45 minuta. Ne iz razloga što želimo da skratimo časove radi skraćivanja, već zato što nošenje maski 6 časova dnevno bez skidanja ne bi bilo zdravo za učenike, ali i nastavnike. 

  • Treba zadržati mogućnost učenja na daljinu. 

Uprkos nekoliko mana, ovakvo učenje se pokazalo kao značajan resurs i odličan način za učenje i inkluzivnost obrazovanja. Pored digitalizacije, kojoj je pandemija značajno doprinela, važno je uvideti prednosti koje učenje na daljinu donosi sa sobom i baš zato čak i u uslovima kada će učenici ponovo ići u školu “normalno” predlažemo da se zadrži trend komunikacije, postavljanja zadataka i materijala sa predavanja na virtuelne učinice.