Unija srednjoškolaca Srbije organizovala je 21. juna diskusiju u Ekonomsko-trgovinskoj školi ,,Paja Marganović“ o značaju održivog razvoja i zaštiti životne sredine u obrazovanju.
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Ministarstvo zaštite životne sredine su krajem aprila osnovali zajedničku radnu grupu koja će se baviti obrazovanjem za zaštitu životne sredine. Kako bi približila temu srednjoškolcima, i prikupila mišljenja različitih aktera, Unija srednjoškolaca organizovala je diskusiju pod nazivom ,,Zeleno obrazovanje”. Na diskusiji se pričalo sa nastavnicima, učenicima i ekspertima o njihovoj perspektivi o obrazovanju za zaštitu životne sredine. Predmet obrazovanje za održivi razvoj uveden je u gimnazije 2018. godine, i zato je na diskusiji učestovala nastavnica Katarina Krstić koja predaje ovaj predmet u Gimnaziji ,,Uroš Predić”.
Nastavnica je iznela mišljenje o tome koliko je zapravo obrazovanje za održivi razvoj bitno ne samo za okolinu u kojoj živimo, već i za decu koja će je kasnije naslediti. Rekla je kako ona svoj predmet predaje kroz interaktivan rad i razne radionice, i kako već tri meseca u Gimnaziji sprovodi ekološku sekciju.
Sa njom je zajedno došao i njen učenik Miloš Jovanović kome predaje. Kroz priču učenika moglo se zaključiti kako misli da je predmet bitan i kako se dosta njegovih drugara zainteresovalo za održivi razvoj.
Na kraju, pričala je Nataša Sekulić, nastavnica u Tehničkoj školi ,,23. maj” – ekspert za zaštitu životne sredine i održivi razvoj. Iz njene perspektive videlo se kako misli da predmet treba biti obavezan i kako treba prošititi ekološku svest među mladima, navela je i primere dobre prakse koje sama godinama sprovodi u školi i za koje misli da su dobri načini da se mladi zainteresuju za nešto veoma bitno u njihovim životima.
Nakon završenog panela, učenici iz svih pančevačkih srednjih škola su imali priliku da učestvuju i u otvorenoj diskusiji.
U diskusiji učenici su davali svoja mišljenja na temu uključivanja tema zaštite životne sredine i održivog razvoja u formalni obrazovni sistem. Neki od glavnih zaključaka učenika su:
Rad Unije srednjoškolaca Srbije (UNSS) je institucionalno podržan od strane Vlade Švajcarske kroz projekat „Zajedno za aktivno građansko društvo“ koji sprovode Helvetas Swiss International i Građanske inicijative.
Ovaj događaj predstavljao je samo početak nacionalnog projekta koji sprovodi Unija srednjoškolaca sa ciljem da podstakne mlade na akciju i poboljšanje kvaliteta svojih, kao i tudjih, života.