U medijskom prostoru današnjice možemo primetiti opšte prebacivanje fokusa sa pozitivnih afirmacija vezanih za mlade, umetnost, kulturu, obrazovanje, sport, ka negativnim i često napadajućim porukama nasilja, poriva, terorizma, politike itd. što generalno dovodi do nastajanja čitavih generacija mladih ljudi koji prate ove vesti i objave.
Dodatno, kada pričamo o kontekst u kome je ovaj projekat nastao, moramo napomenuti i samo umetničko obrazovanje u Srbiji. Naime, reforma gimnazija, digitalizacija obrazovanja, uspostavljanje dualnog i VET modela obrazovanaj su samo neki od procesa koji se dešavaju u našem obrazovnom sistemu u proteklih nekoliko godina, dok unutar umetničkog obrazovanja ne vidimo pomaka, niti inicijative za reforme istog. Umetničko obrazovanje se vodi za jedno od najskupljih, ne samo u Srbiji, već i u Evropi. Dodatno, učenici i njihovi roditelji su zapravo ti koji sami snose većinu troškova koji nastaju prema opsežnim zahtevima škola, a koje je neophodno ispuniti kako bi postojao osnovni pribor i materijal za rad unutar škola. U same umetničke škole se mladi upisuju znajući za ovo stanje unapred, ali sa druge strane smatramo da nije prihvatljivo da, mi, deca i naši roditelji podnosimo ovoliko troškova u obrazovanju koje treba da bude besplatno i dostupno svima!