“U raspravi između nastavnika, roditelja i drugih aktera u obrazovanju, zaboravljaju se učenici koji veći deo svog dana provede u đačkim klupama. “Važno je da srednjoškolci budu uključeni u donošenje odluka vezano za obrazovanje”, navela je koordinatorka za program i komunikacije UNSS Elizabeta Jagica.
Ona je spomenula da većina srednjoškolaca smatra da je obrazovanje važno, ali da postoji mnogo problema koji utiču na motivaciju učenika. Istraživanje UNSS za školsku 2022/23 godinu, pokazuje da više od pola srednjoškolaca smatra da je gradivo preobimno, kao i da đaci nemaju podršku nastavnika za vannastavne aktivnosti. Dodala je da su ovo samo neki od problema koje će UNSS predstaviti na godišnoj konferenciji povodom svetskog dana srednjoškolaca.
“Najveći problem obrazovanja je komunikacija škola i učenika. Moramo da radimo na obnavljanju veza između učenika i nastavnika”, naveo je profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, Aleksandar Baucal.
Profesor je poručio da je u narednim godinama nužno promeniti funkcionisanje nastave i prilagoditi je potrebama savremenog društva.
“Školski sistem u Srbiji je zastareo, koristimo principe rada koji su se razvili sredinom 20. veka“, rekao je predsednik Foruma beogradskih gimnazija Aleksandar Markov.
Prema njegovim rečima, ključno je pitanje kakva je škola danas i šta ona pruža učenicima. Trenutni sistem koji nije usmeren ka znanju, već sadržaju, ne daje slobodu nastavnicima da decu osposobe i od njih naprave ljude koji će se suočiti sa životom van škole. Akcenat se stavlja na ocenjivanje koje ne predstavlja realnu vrednost znanja učenika.
Panel diskusija “Čemu obrazovanje” održana je u okviru konferencije “Youth rights talks” koju šesti put organizuje Beogradski centar za ljudska prava. Ovogodišnja konferencija bavila se pravom i pristupom obrazovanju, a okupila je učenike, nastavnike, organizacije i mlade aktviste.